Hogy mi is az a Time Out Market? Olyan nagy méretű épület, többnyire régi vásárcsarnok, ahová éttermek települnek és isteni finomakat lehet enni. A világ számos pontján működik sikeresen a koncepció: Lisszabonban, Barcelonában de például Cape Townban is. Hamarosan új helyek nyílnak, New York mellett többek között Budapesten is.
A Time Out Market egy olyan különleges, sokszínű piac, amely egy fedél alatt hozza össze a város és a környező régiók kiemelkedő séfjeit, éttermeit, italkínálatát és kulturális élményeit. Az első ilyen hely 2014-ben Lisszabonban nyílt: felújították a város történelmi, de lepukkant vásárcsarnokát, és egy koncepcióváltással Time Out Marketté alakították. A sikeres lisszaboni nyitást további piacok követték. Jelenleg a világ tizenegy városában működik Time Out Market, köztük New Yorkban, Montrealban, Dubajban, Fokvárosban és Oszakában. Mindegyik helyszínen ugyanaz az elv érvényesül: a város legjobb gasztronómiai és kulturális élményeinek gondosan válogatott kínálata kerül egy fedél alá. Pontosan ilyen egység kap helyet a megújult fényében ragyogó Corvin Palace-ban, a Blaha Lujza téren! Nyílik a Time Out Market Budapest.
Time Out Market Budapest
A Time Out Market Budapest a Blaha Lujza téren található, ikonikus Corvin Palace első emeletén kapott helyet. Abban a történelmi múltú áruházban, amely 1926-ban nyitotta meg kapuit Európa egyik első bevásárlóközpontjaként.
A épület nemrégiben eredeti neoklasszicista pompájában újult meg. A közel 2500 négyzetméteres térben 11 konyha, 3 bár, 5 rendezvényhelyszín várja a látogatókat, mintegy 540 ülőhellyel. A Time Out Market Budapest keretében a főváros és a vidék legjobb éttermei és séfjei várják a vendégeket. A különböző karakterű konyhák és ízek kavalkádja a helyi tehetségeket és vendéglátókat ünnepli. Itt a vendégek valóban a város legjavába kóstolhatnak bele: az ínycsiklandó fogásokat a legkiválóbb séfek és csapataik a szemük előtt készítenek el. A Time Out Market Budapest arca az a 11 konyha lesz, melyek egy-egy fogással egyszerre keltik életre a történelmet, és alakítják Budapest gasztronómiai és kulturális jövőjét. Immár az utolsó három gasztronómiai szereplőről is lehullt a lepel, lássuk, kikről is van szó. Senki ne lepődjön meg: röpködnek a Michelin csillagok!
M’EAT by Rácz Jenő
Prémium magyar előételek, mediterrán életérzéssel fűszerezve. A koncepció mögött Rácz Jenő séf áll, akinek egy Michelin-csillaggal elismert étterme és szakmai tapasztalata garancia a kiemelkedő minőségre.
A spanyol és portugál tapas bárok könnyed, pezsgő hangulatából merít inspirációt, miközben a legkiválóbb magyar felvágottakat és sajtokat kínálja. „Vannak az életben olyan pillanatok, amikor az ember azt érzi: «Megérkeztem, ez egy igazán jó hely!» Pontosan ez volt a célom, amikor megálmodtam a M’EAT-et. Arra számítunk, hogy elsősorban azok jönnek majd ide, akik szeretik a könnyedséget és szívesen töltik az idejüket barátokkal, családdal, jó beszélgetésekkel” – meséli Rácz Jenő. Az étlap középpontjában válogatott magyar húsáruk, kézműves sonkák és szalámik állnak, amelyeket a helyszínen frissen szeletelnek. A választékban olyan különlegességek is helyet kapnak majd, mint a házi készítésű pástétom, vagy a főtt libamáj házi lekvárral és friss brióssal.
LIRA by Essência Restaurant
A LIRA by Essência Restaurant a budapesti Michelin-csillagos Essência csapatának új koncepciója, amely a letisztult, karakteres ízekre és a minőségi alapanyagokra épít. A Tiago Sabarigo séf és Miguel Diniz sous chef nevéhez fűződő LIRA azokat a vendégeket szólítja meg, akik közvetlenebb, mégis igényes formában szeretnének találkozni a magas szintű gasztronómiával. Az étlapon szereplő fogások – például a tatár beefsteak osztrigaemulzióval, a házi készítésű tagliatelle feketekagylóval és füstölt tengeri algás vajjal, vagy a mandulatorta gorgonzola fagylalttal – mind kifejezetten a Time Out Market Budapest számára készültek. Minden tányér az elegancia és a könnyedség harmóniáját tükrözi, mellyel céljuk, hogy a Michelin-csillagos minőség ne csak ünnepi alkalmakra szóljon, hanem elérhető legyen egy baráti ebéd vagy egy spontán vacsora keretében is.
Hai Nam Pho levesező
A karakteres, nosztalgikus vietnámi ízekkel érkező Hai Nam Pho története a 2000-es évek elején a VIII. kerületben, családi vállalkozásként indult. Most visszatérnek oda, ahol minden kezdődött: autentikus vietnámi ízekkel csatlakoznak a Time Out Market Budapest kínálatához. A Hai Nam új egységét Vo Son Hai és testvére, Nam – második generációs vietnámi magyarok – közösen álmodták meg. Ételeiket helyi alapanyagokból – köztük saját készítésű tésztáikból – állítják össze, így tisztelegnek gasztronómiai örökségük előtt. Az étlap minden eleme személyes élményeken alapul: évtizedek óta tökéletesítik a húslevest. Ételeikhez ők maguk alkottak magyar elnevezéseket. A Hai Nam Pho az észak-vietnámi konyha hagyományosan könnyed, őszinte ízvilágát hozza el, amelyben a nosztalgia és a megújulás tökéletes egyensúlyban van.
Művészeti és kulturális programok
A „város legjava egy fedél alatt” küldetés jegyében a Time Out Market Budapest gondosan összeállított bárprogramja igazi felfedezőút lesz. Az érdeklődőket olyan különleges programokkal várják, mint a szakértő sommelier-k által tartott borkóstolók. A kreatív koktélworkshopok során elleshetik a profi bartenderek trükkjeit, vagy éppen a város kraftsör-kultúráját is felfedezhetik szezonális válogatásokon keresztül.
Budapest kulturális élete ugyanolyan pezsgő, mint gasztronómiája; a Time Out Market Budapest pedig egész évben változatos kulturális programokat és eseményeket kínál majd. Koncertek, előadások és színes aktivitások mutatják be a helyi tehetségeket hétről hétre. Hétfőnként élő zongoraestek a Magyar Bárzongoristák Egyesülete és a Roland zongora szervezésében. Kedden és szombaton jazz koncertek a Paloznaki Jazzpiknik szervezésében. Szerdán és pénteken intimebb hangulatú fellépések szórakoztatják a közönséget a Banana Records szervezésében. Csütörtökönként DJ-szettek gondoskodnak a hangulatról a Budai House Clique jóvoltából. Vasárnaponként a családoké lesz a főszerep, külön programokkal a gyerekeknek. A heti kínálatot havonta egy nagyszabású koncert teszi még izgalmasabbá.
Helyi gyöngyszemek, feltörekvő tehetségek
Balogh Viktor, a Time Out Market Budapest tulajdonosa elmondta: „A Time Out Market Budapest új gasztronómiai és kulturális élményt hoz a városba! Alig várjuk, hogy szeptember 20-án megnyithassuk kapuinkat – ez egy igazán különleges alkalom lesz arra, hogy a hazai fantasztikus tehetségeket ünnepeljük. Az elmúlt években Budapesten és Magyarországon is jelentősen fejlődött a gasztronómiai élet, és mi egy olyan helyet szerettünk volna létrehozni, ahol bemutathatjuk a gazdag, sokszínű kulináris és kulturális kínálatot, valamint az itthoni gasztronómia legkiemelkedőbb alakjait. Fontosnak tartottuk, hogy a város ismert séfjeit és díjnyertes éttermeit is bemutassuk, ugyanakkor lehetőséget adjunk a helyi gyöngyszemeknek és a feltörekvő tehetségeknek is, hogy megmutathassák tudásukat. Nagy örömünkre szolgál, hogy ebben a projektben nemcsak mi hiszünk, hanem az ország legkiemelkedőbb gasztronómiai szereplőivel együtt hozhatunk létre valami egészen újat, amit Budapest még nem látott. Célunk, hogy a vendégeinknek egyedi, mégis megfizethető élményt nyújtsunk a belvárosi Corvin Palace-ban, és ezzel értékes részévé váljunk a környék és a város életének. Bízunk benne, hogy így visszanyeri azt a méltó helyét a városban, amelyet évtizedekkel ezelőtt betöltött.
Átfésülték az országot a legjobbakért
A Time Out Market Budapest válogatott kínálatának összeállításához a nemzetközi Time Out csapata bejárta az országot. Elsőrangú séfeket és vendéglátókat kerestek, a legkiemelkedőbbek kaptak felkérést a részvételre. A bemutatott új szereplők mellett az alábbi éttermek és bárok már csatlakoztak a gasztronómiai kínálathoz:
-
Az Anyukám Mondta olasz konyhája évtizedes szenvedéllyel és családi hagyományokkal tölti meg a tányérokat.
-
A Pingrumba a Közel-Kelet csábító ízeivel tölti meg a Time Out Marketet.
-
A 101 Bistro Tajvan komplex ízvilágát értelmezi újra az egyedi fogásokért.
-
A Szaletly küldetése, hogy közelebb hozza a kortárs magyar konyha ízeit a város ínyenceihez.
-
Hagyományos magyar ízek Pesti István séf és a CANTEEN jóvoltából.
-
Egy falatnyi Balaton a Casa Christa jóvoltából.
-
A Bigfish elhozza a tengeri szellőt a városi pezsgésbe.
-
A Tuning Burger világszínvonalú, gourmet burgereket kínál.
-
A Dreher Tanksör a hagyományokat idézi meg pasztőrözés nélküli sörével.
-
Egy pult, 22 borvidék, és végtelen élmény a Wines of Hungary bárjánál.
Ezt a címet érdemes megjegyni:
Time Out Market Budapest, 1085, Blaha Lujza tér 1.
A Time Out Market Budapest 2025. szeptember 20-án, szombaton 11:30-kor nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt. Minden nap 11:30-23:30 között várják a látogatókat.
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon és az Instagramon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap!